loading...
افشاشدگان
فرشید فرشباف صباحی بازدید : 1 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


صبازر:گزینه های موجود برای سرمایه گذاری را با توجه به میزان بودجه، علاقمندی واهداف خود مشخص نموده و در نهایت گزینه نهایی خود را انتخاب نمایید.
 

با پیشرفت بدون وقفه بخش های مختلف تجاری، صنعتی، بازرگانی و ... ،بازارهای سرمایه گذاری مختلف و متنوعی در مقابل سرمایه گذاران قرار داردکه انتخاب میان آنها همواره امری دشوار و البته پرخطر است. از این رو انتخاب بستر و حوزه ای مناسب برای انجام سرمایه گذاری از اهمیت بسیاریبرخوردار شده است. از سوی دیگر انتخاب راهکارهایی مناسب برای مدیریت بودجهدر سرمایه گذاری مقوله ای مهم و پیچیده به حساب می آید.
 
برای انجام سرمایه گذاری موفق در ابتدا باید با مفاهیم پایه در سرمایهگذاری و مدیریت بودجه آشنا شوید و بعد از آن اهداف خود را برای انجام اینکار مشخص نمایید. پس از انجام موفقیت آمیز این امور  به احتمال بسیار زیادقادر خواهید بود تا گزینه های موجود برای سرمایه گذاری را با توجه بهمیزان بودجه، علاقمندی و اهداف خود مشخص نموده و در نهایت گزینه نهایی خودرا انتخاب نمایید.
 
پیش از آنکه در اندیشه سرمایه گذاری باشید لازم است که بودجه یا سرمایه های خود را در 2 بخش اصلی تقسیم بندی کنید:

بخش  تک‌محور
 
بودجه یا سرمایه ای که در این قسمت قرار می گیرد  همانطور که از اسم آننیز  مشخص است تنها در یک بخش و یا حوزه سرمایه گذاری مورد استفاده قرارمی گیرد. از نمونه های مختلف آن می توان به پول نقد، سود سپرده های سرمایهگذاری و سهام شرکت های دولتی اشاره کرد. در این حالت تمام سرمایه خود رامتوجه یک بخش خاص می کنیم که البته این حالت مشکلات خاص خود را هم  دارد.برای نمونه در صورت افت ارزش سهام در بازار بورس تمامی سرمایه شما متحملزیان می شود.

بخش  چندمحور
 
برخلاف توضیحی که در بالا ارائه شد سرمایه هائی که در این قسمت قرار میگیرند  در چندین حوزه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند.سرمایهگذاران حرفه ای همواره سرمایه های خود را بصورت چند محوری مورد استفادهقرار می دهند.پول نیوز در یک دسته بندی کلی موارد استفاده از سرمایه هائیرا که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند ، به سه بخش تقسیم می کند:

سرمایه گذاری های پر خطر
 
معمولا 75 درصد این بودجه را در بازار بورس و باقیمانده آن در بخش املاک و سایر حوزه ها  سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری های متعادل
 
در این حالت 60 درصد بودجه در بازار بورس و 40 درصد باقیمانده در سایر حوزه ها سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری های کم خطر
 
در این حالت  20 تا 40 درصد بودجه در بازار بورس و باقیمانده آن در سایر حوزه ها سرمایه گذاری می شود.


تعیین هدف و انتخاب روش

 قبل از شروع سرمایه گذاری باید این نکته را در نظر داشت که استفاده ازچه ترکیبی برای شما مناسب است(تک محور و یا شاید هم چند محور). سپس بایداهداف خود را مشخص نمایید. آیا قصد دارید تا سرمایه گذاری بلند مدت انجامداده و در آینده از سود سرشاری بهره مند شوید و یا طی یک بازه زمانی کوتاهسرمایه اندکی برای خود فراهم آورید. مسلما نیازهای یک سرمایه گذار جوان وتازه کار با یک سرمایه گذار حرفه ای کاملا متفاوت است. اتخاذ اهداف بلندمدت می تواند این امکان را فراهم آورد تا جسورانه تر و با بودجه بیشتری بهسرمایه گذاری بپردازید.

تهیه پرونده سرمایه گذاری

 این امر شما را قادر می سازد نوع بودجه و جریان سرمایه گذاری خود رامشخص نموده و سپس حوزه مناسب سرمایه گذاری را انتخاب کنید. برای انجام اینکار می توان از دو روش سنتی- قلم و کاغذ – و یا مدرن – استفاده از رایانه–بهره برد.

اهداف و قدرت خطر پذیری

پس از اتخاذ اهداف می توانید جوانب مختلف فعالیت را در نظر گرفته ورابطه میان خطرات احتمالی و سودی را که در پایان کسب می نمایید، موردبررسی قرار دهید. البته در این مورد نباید انتظار معجزه داشته باشید چراکهشما نمی توانید تمامی نوسانات بازارهای سرمایه گذاری را پیش بینی کنید.

انتخاب مشاور مالی

اگر از دانش و اطلاعات کافی برای شروع سرمایه گذاری برخوردار نیستیدهمکاری با یک مشاور مالی باتجربه مسلما می تواند نقش مهمی را در موفقیتسرمایه گذاری ایفا نماید.

بدیهی است توجه به موارد فوق الذکر علاوه بر افزایش احتمال  موفقیت دربازار سرمایه ،قطعا خطرپذیری فعالیت های سرمایه گذاری شما را کاهش داده واز مواجه با ضررهای سنگین جلوگیری می کند.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    ظهورگو


    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 87
  • بازدید کلی : 152