loading...
افشاشدگان
فرشید فرشباف صباحی بازدید : 1 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
معاون پژوهش پژوهشكده مهدویت(ع) گفت: سازندگانسی‌دی «ظهور بسیار نزدیك است» با تقطیع جملات مقام معظم رهبری در مقامتحریف كلام ایشان برآمده‌اند.

صبازر :معاون پژوهش پژوهشكده مهدویت(ع) گفت: سازندگان سی‌دی «ظهور بسیار نزدیكاست» با تقطیع جملات مقام معظم رهبری در مقام تحریف كلام ایشان برآمده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری، معاون پژوهش پژوهشكده مهدویت(ع) اظهار داشت: نقدهایی كه به مستند «ظهور بسیار نزدیك است» وارد شده است بهاین معنا نیست كه اعتقادی به نزدیك بودن ظهور امام زمان عجّل الله تعالیفرجه الشریف وجود ندارد، بلكه همان‌گونه كه در روایات اسلامی آمده استباید صبح و شام منتظر ظهور حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه بود.
 

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصراست و معتقدیم كه انقلاب اسلامی متصل به ظهور امام زمان علیه السّلام است؛زیرا موجب بیداری جوامع اسلامی شده و طبیعتاً باعث بهترین زمینه‌سازی ظهورشده است و البته امیدواریم كه این انقلاب اسلامی متصل به انقلاب جهانیحضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف بشود.

 

* سی‌دی «ظهور بسیار نزدیك است» برداشت اشتباهی از كلام بزرگان دارد

جعفری گفت: انتقاداتی كه از سوی جمعی از علما به این مستند شده است بهخاطر فرد یا شخص خاصی نیست بلكه فقط یك بحث علمی است و این بحث نیز نیازبه ارائه مستندات و دلایل محكمی دارد تا اعتراضی و تعارضی در این میانبه‏وجود نیاید.
 

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت خاطرنشان كرد: یكی از اعتقادات شیعهاین است كه ظهور امام زمان هر لحظه ممكن است اتفاق بیفتد اما نكته اصلیبحث این است كه ادعاهایی در این مستند آمده است كه هیچ دلیلی برای آنهاوجود ندارد و در نتیجه باعث انحرافاتی نیز در جامعه می‌شود.
 

وی در گفت‌وگو با فارس تأكید كرد: یكی دیگر از مشكلات اصلی این مستند،سوء برداشت‌هایی است كه از سخنان و كلام بزرگان داشته است؛ به عنواننمونه، امام خمینی(ره) در سخنانشان فرموده بودند كه همه باید آماده ظهورامام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشند و یا مقام معظم رهبری یكزمانی بیان كرده بودند كه اگر مقدمات ظهور را فراهم كنیم، ظهور اتفاقمی‌افتد؛ اما متأسفانه برداشتی را از این كلام كرده‌اند به این صورت كهبزرگان آگاهی و خبر از زمان ظهور حضرت دارند، بنابراین طبق گفته آنها تاچند سال دیگر حتماً این اتفاق می‌افتد، در صورتی كه این‎گونه نیست؛ و ازطرفی كلام این بزرگان نیز اشتباه نیست و در حقیقت، كلام امام صادق علیهالسّلام است كه فرمودند: همه باید منتظر و آماده ظهور امام زمان باشند.

* استناد به «خطبة‌ البیان» به‎دلیل ضعف در سند، اشتباه است

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت ابراز داشت: یك تحریف معنوی در اینمستند رخ داده است كه مدنظر بزرگان و علما نبوده و نیست، یعنی یك سریمعانی غیرواقعی را از كلمات بزرگان برداشت كردند، اما همه این اعمال،حقیقت را عوض نمی‌كند؛ به عنوان نمونه در قسمت‌های مختلفی از مستند، سهبار تصویر مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد كه می‌فرمایند: «من با اطمینانكامل می‌گویم كه تحقق كامل وعده الهی در راه است» اما این جمله‌ای را كهمقام معظم رهبری فرمودند: «این هنوز آغاز كار است» حذف كرده‌اند و درنتیجه یك چنین تحریف‌هایی، خواسته یا ناخواسته صورت گرفته است.
 

جوادی اظهار داشت: این مستند برای اثبات اتفاقات رخ‏داده در كشور عراق،به «خطبة‌ البیان» تمسك كرده‌ است در حالی كه هیچ‎یك از بزرگان و عالماندینی آن را نقل نكرده‌اند، در نتیجه این خطبه نزد بزرگان از لحاظ سندیضعیف است، به عنوان نمونه هواپیما در این مستند، نمایش داده می‌شود و سپسگفته می‌شود كه هواپیما در حدیث آمده است در حالی كه در این میان یك غلطترجمه‌ای رخ داده است و به جای اینكه «نفس النوافس» را «دمندگان بدمند»معنا كنند، گفته‌اند «شكافنده‌ها بشكافند» و آن را بدون هیچ دلیلی به عراقربط می‌دهند و در نتیجه هر بیننده‌ای نیز احساس می‌كند كه این‌ مطالبواقعیت دارد.

 

* «ظهور بسیار نزدیك است» وقوع تمام روایات را به‎طور یقینی آورده است

وی بیان داشت: از ابتدا تا انتهای این فیلم، یك‌بار هم از واژه «ممكناست» یا «گمان می‌رود» استفاده نشده است و همه‎چیز را به صورت یقینی ذكركرده‌ است و نشان می‌دهد كه سازندگان این مستند، نگاه جامعی به این احادیثندارند.
 

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت خاطرنشان كرد: اكثر احادیث نقل‎شده دراین مستند، از كتاب «الفتن» ابن‌حماد گرفته و تمسك شده است. به عنواننمونه روایات صحیحه در مورد حاكم عربستان این است كه او را بر اثر انجامیك عمل ضداخلاقی می‌كشند در حالی كه در مستند، خلاف این نیز بیان شده است.
 

جوادی گفت: در كتاب «الفتن» ابن‌حماد احادیث معارضی وجود دارد كه دراین مستند نیز به آنها اشاره شده است، به عنوان نمونه، عبارت «بكفّهالیمنی خال» در این كتاب ذكر شده و در جای دیگری در همین كتاب عبارت «فیكفّه الیسری خال» آمده است در حالی كه باید چرایی تعارض بین این دو عبارترا تبیین كنند و حال اینكه از آن غفلت كرده‌اند.
 

وی تأكید كرد: مستند «ظهور بسیار نزدیك است»، اوصاف سید‌ خراسانی را بهیك جوان و شاب تعبیر كرده است اما در روایات شیعی، هیچ وصفی برای سید‌خراسانی نیامده است و فقط به «الخراسانی» در روایات اسلامی اشاره شده است.
 

از طرفی اگر این مستند، سید‌ خراسانی را یك فرد جوان و شاب معرفی كردهاست، پس چگونه می‌توان این لفظ شاب را بر مقام معظم رهبری تطبیق داد؛بنابراین به هیچ عنوان، لغت از نظر معنایی یاری نمی‌كند و از طرفی نیزبلاغتی در آن وجود نخواهد داشت.
 

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت ابراز داشت: در این مستند صراحتاً وقتظهور تعیین شده‌ است و این‌طور آمده است كه «از آغاز انقلاب ایرانیان تازمان ظهور حضرت ولی‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف به قدر عمر یك انسانفاصله است» در حالی كه حرف‌هایشان هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ فردیملتزم به این احادیث نمی‌شود.

 

* آیت‌الله كورانی تطبیق شخصیت‌ها بر بزرگان را غیرعلمی و حرام می‌داند

جوادی بیان داشت: یكی دیگر از مشكلات مستند این است كه گفته شده سید‌حسنی همان سید خراسانی است و معتقدند كه استغاثه مقام معظم رهبری هماناستغاثه سید حسنی است در حالی كه طبق روایات معتبره موجود در كتاب كافی ج8 ص 224 ح 285، سید حسنی در مكه است و قبل از قیام امام زمان عجّل اللهتعالی فرجه الشریف قیام می‌كند و شهید می‌شود.
مرحوم علامه مجلسی نیز در كتاب بحار‌الانوار به نقل از كتاب‌های غیرمعتبرگفته است كه سید حسنی اهل طبرستان دیلم است، در نتیجه سید حسنی، خراسانینیست و اوصافش با او متفاوت است.
 

وی اظهار داشت: این مستند در زمان معرفی سید حسنی نشان می‌دهد كه سیدحسنی از مردم برای یاری دین كمك می‌خواهد و در نتیجه مردم طالقان به اوكمك می‌كنند و از طرف دیگر دعای مقام معظم رهبری در نماز جمعه را كهفرمودند: «ای سید و مولای ما، دعا كن برای ما!» را همان استغاثه سید حسنیمی‌دانند در صورتی كه سید حسنی این صفت را ندارد.
 

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت خاطرنشان كرد: آیت‌الله حائری‌ عراقیمطالب این مستند را تكذیب كردند و فرمودند: در كبری و صغرای این مستنداشكالاتی است و روایاتش قابل اطمینان نیست و با تأكید بسیار زیادی گفتند:كه من هرگز در حرف‌هایم مقام معظم رهبری را خطاب به سید خراسانی نكرده‌ام.
 

جوادی گفت: البته به مناسبتی مقام معظم رهبری نیز از كسانی كه به ایشاننسبت سید خراسانی را می‌دهند، اعلام نارضایتی كردند و فرمودند: مگر ماخودمان تریبون نداریم كه هركسی هرچیزی را كه بخواهد به كسی نسبت می‌دهد.
 

وی در ادامه اظهار داشت: آیت‌الله كورانی تطبیق شخصیت‌هایی چون یمانی،سید خراسانی و شعیب‌بن ‌صالح و . . . را به بزرگان، از نظر شرعی حرام و ازنظر علمی غیرعلمی می‌داند، زیرا همه اینها موجب تعیین وقت می‌شود.
 

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت ابراز داشت: شخصیت «شعیب‌بن‌ صالح» دراین مستند، به معنای فردی كه مردمی است معرفی شده است و آن را بهاحمدی‌نژاد اطلاق می‌كنند در حالی كه شعیب‌بن صالح همان‌گونه كه در روایاتآمده است از قبیله بنی‌تمیم است و هیچ ربطی به احمدی‌نژاد ندارد و از طرفیطبق روایات صحیحه، شعیب نوجوانی كم‏سن و سال است و محل خروجش از سمرقنداست.
 

جوادی گفت: بنابر قول آقای سیجانی ـ كه سازنده این مستند است ـ اودانشجوی دوره داروسازی است و تحصیلات حوزوی ندارد و این جای تعجب است كهچه‎طور یك فردی كه هیچ اطلاعات عربی ندارد اصلاً احساس مسئولیت نمی‌كند واز انجام این‌گونه كارها خودداری نمی‌كند.
وی اظهار داشت: در بخش دیگری از این مستند، سیدحسن نصرالله را «سید یمانی»معرفی كرده‌اند در حالی که با توجه به روایات اسلامی، سید یمانی ازنوادگان امام سجاد علیه السّلام است.

 

* سی‌دی «ظهور بسیار نزدیك است» به نشانه صیحه آسمانی در آخرالزمان نپرداخته است

عضو هیئت علمی مركز تخصصی مهدویت گفت: در این مستند آمده است كهشعیب‏بن صالح از شهر ری خروج می‌كند اما طبق روایات اسلامی، یك حدیث ازامام معصوم علیه السّلام كه فرموده باشند شعیب‌بن‌ صالح از شهر ری خروجمی‌كند، نقل نشده است اما در كتاب «الفتن» ابن‌حماد این طور آمده است كهحسن‌ بصری خروج شعیب را از ری ذكر كرده است كه البته چنین روایتی ضعیف‌السند است.

بنابراین كسی كه در مقام سخن گفتن قرار می‌گیرد باید از روی حجت شرعی حرف بزند و احساس مسئولیت داشته باشد.
 

جوادی خاطرنشان كرد: مستند «ظهور بسیار نزدیك است» درباره وضعیت جسمانیشعیب‌بن صالح گفته است كه او فردی لاغراندام است اما هیچ روایتی در اینزمینه وجود ندارد و یا به گونه‌ایبشارت‌هایی را كه احمدی‌نژاد گفته،برجسته كرده است كه گویا او با امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریفارتباط دارد و این یكی از انحرافات اصلی و بزرگ این مستند است.
 

معاون پژوهش پژوهشكده مهدویت تأكید كرد: در این مستند اصلاً به نشانهصیحه آسمانی در آخرالزمان كه در بیش از 300 روایت آمده، نپرداخته است درحالی كه چقدر امامان معصوم علیهم السّلام تأكید داشتند كه این صیحه شیطانیاست و گروهی را در عصر ظهور گمراه خواهد كرد. و حتی در روایات اسلامی آمدهاست كه سفیانی را با عمل و كردارش بشناسید زیرا كه او با جنگ و خونریزیبیت‌المقدس را تصرف می‌كند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    ظهورگو


    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 169
  • بازدید کلی : 234